Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

vrijdag 2 juni 2017

Muggen

Donderdag 1 juni 2017
Allemachtig wat vroeg. De wekker zoem vlakbij mijn linkeroor om half zes. Ik heb met een man van de twee dorpen verderop afgesproken om naar de top van de heuvel te klimmen om daar paradijsvogels te spotten. Ik ben bij hem in het do Sawinggrai om half zeven want het is vanaf de homestay toch nog een twintigtal minuutjes lopen. Dan een half uurtje naar de top waar een observatie post zit. Daar boven aangekomen zijn we geduldig op het houten bankje gaan zitten. Het is bloedheet in de jungle. Het water loopt van mijn lijf en de muggen zoemen in volle aktie om mijn hoofd. Ik heb me goed voorbereid door een lange broek met sokken en een shirt met lange mouwen aan te trekken. Dus ik ben niet gestoken. Even later komt er nog iemand uit het dorp met een vrouw uit Los Angeles. Zij parmantig in een korte broek en een hempje. Volledig verrot gestoken. De zon komt op en het is al half acht. We hebben helaas geen paradijsvogels gezien. We spreken af om morgen een uur eerder naar boven te klauteren. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dat is de natuur, niet te programmeren. 
De man uit het dorp laat me onderweg allerlei wilde orchideen zien. Prachtig! Hij kent het pad op zijn duimpje. Volledig doorgezweten kom ik weer beneden in het dorp. Tijd voor het ontbijt, Jacqueline zit al klaar. Thee met een stuk cake. 
In de middag lopen we samen naar het dorp in de hoop dat er een internetsignaal is. Helaas! Ik wijs haar de weg naar de orchideen en we lopen een klein stukje omhoog. Het is bloedheet en het barst van de muggen. We gaan weer snel naar de homestay. Tijd voor een verfrissende mandi (een koude plons water).
Morgen op herhaling naar de paradijsvogels. Om half 10 gaan we weer terug naar Wasai. Daar hebben we de snelle boot van 14.00 uur naar Sorong. En dan zit  deze geweldige trip er bijna op. Nog 1 nacht in Sorong en dan zaterdag terug naar Bali.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten